Indian Wells in Gendt
Gendt – Zondag 8 maart was de eerste speeldag van de KNLTB World Tour in Gendt. Spelers in de categorie Rood van clubs uit de regio waren te gast in Gendt voor het spelen van de Indian Wells.
In deze leeftijdscategorie van 6 t/m 9 jaar wordt gespeeld met een rode bal, deze is groter, lichter en zachter dan een normale tennisbal. Zij spelen op het mini-veld met een lager net. Alle kinderen speelden deze zonnige ochtend korte partijtjes tegen de andere deelnemers aan dit evenement.
Er werd gespeeld door kinderen van vijf verenigingen uit de regio. Tenniss(ter)s uit Bemmel, Doornenburg, ’s Heerenberg en Huissen waren te gast bij LTC Gendt. Er is deelgenomen door in totaal 22 kinderen.
Voor LTC Gendt kwamen Thijs Derksen, Jochem van Driel, Bryan Vermeulen, Tess Vermeulen en Sienne Wismans in actie. Zij hebben in deze eerste World Tour wedstrijd laten zien dat de jongste jeugd van Gendt zijn mannetje staat op het tennisveld. De toeschouwers hebben kunnen genieten van veel leuke partijtjes en gezelligheid op het tennispark.
De volgende speeldag in de World Tour in Gendt is op 5 april en start om 9.00 uur. Dan wordt er gespeeld in de categorie Oranje. Dit zijn spelers van 8 t/m 11 jaar. Er zijn op die dag dus weer veel jeugdspelers aan het tennissen op de velden van LTC Gendt. Als het je leuk lijkt om te tennissen is dit een ideale gelegenheid om eens op het park te komen kijken hoe leuk en gezellig er door onze jeugd wordt gespeeld.